De paradoxen van incasso

De meest effectieve strategie is het helpen van mensen om op tijd te betalen. Als betaling uitblijft, zijn er net zoveel routes naar betaling als dat er verschillende soorten klanten zijn. Dit varieert al van een vriendelijke SMS tot met de herfinanciering van de schuld.

Het is belangrijk om een ​​credit management partner te hebben die u in uw gehele waardeketen kan ondersteunen. Wij kennen uw klanten goed en kunnen u helpen met het bereiken van de juiste klant, op het juiste moment, met het juiste bericht.

Credit management maakt deel uit van de volledige klantenervaring en heeft een grote invloed op de relatie van uw klanten met uw merk. Het is een geïntegreerd onderdeel van de klantreis en moet consistent zijn met de merkervaring die u de klant voor en op het punt van aankoop geeft of probeert te geven. Als zodanig kan een onbetaalde factuur of late betaling een kans en mogelijkheid zijn om loyaliteit op te bouwen. Een goede credit management partner zou u moeten helpen in het analyseren van de klantenreis, voornamelijk toegespitst op het moment dat de klant gaat of zou moeten betalen.

De meerderheid van de klanten betaalt, en betaalt op tijd. Afhankelijk van de industrie waarin u zit, kan het aantal onbetaaltde facturen zo laag zijn als 2-3 procent. Dus wat is de strategische waarde van een incassopartner? Toegespitste kennis over wat die 2-3 procent karakteriseert – tips met betrekking tot hoe u hen kan herkennen en hoe u kan vermijden dat credit management een goede klantenverhoudingen in de weg zal zitten - zullen u helpen en in staat stellen om uw bedrijf met een lagere mate van risico te laten groeien.

 

Afhankelijk van uw industrie, kan het aantal onbetaalde facturen oplopen tot 2-3 procent.
We kennen uw klanten en kunnen u helpen in het verzenden van de juiste boodschap, op het juiste moment.
We kennen uw klanten en kunnen u helpen in het verzenden van de juiste boodschap, op het juiste moment.

De meeste bedrijven hebben veel gegevens en data, maar niet genoeg inzicht of mogelijkheden om deze data op de juiste manier toe te passen. Wanneer u analytics toepast, in combinatie met andere gegevensbronnen, zal u er echter pas echte waarde van in zien. Het lijkt misschien een paradox, maar de waarheid is dat sommige van de mensen of bedrijven niet geaccepteerd worden vanwege te strenge risico-evaluatieprocessen, dit kunnen vaak uw meest waardevolle klanten zijn.

Wanneer u meer begrijpt over de voorkeuren en het gedrag van uw klanten, begrijpt u ook beter hoe u uw risico’s kan waarderen. Ga met ons het gesprek aan over hoe u meer uit uw data kan halen.