Lindorff en Intrum Justitia bundelen hun krachten

In november 2016 hebben Lindorff en Intrum Justitia hun fusie aangekondigd. Dat is goed nieuws voor klanten van beide bedrijven, omdat zij dan een nog breder aanbod aan diensten en expertise tot hun beschikking zullen hebben.
LIndorff headquarters reception
Na de fusie zal het nieuwe bedrijf uit meer dan 8000 experts bestaan, die het onweerlegbaar leidende credit management bedrijf verwezenlijken.

Waarom?
De noodzaak om de krachten te bundelen wordt door twee belangrijke oorzaken aangejaagd:

Ten eerste veranderen digitalisering en artificial intelligence snel de wereld zoals wij deze kennen. Dit heeft gevolgen op alles, namelijk op hoe we eten, slapen en winkelen tot aan hoe we werken. Om maar te zwijgen over hoe we met geld omgaan. Als een bedrijf gespecialiseerd in credit management moeten wij er wat betreft deze ontwikkelingen de eerste zijn om onze klanten zo op de best mogelijke manier van dienst te zijn.

Ten tweede is er vraag naar een echt Europees credit management bedrijf omdat een groeiend aantal bedrijven, zelfs kleine, de EU als hun thuismarkt hebben. Dit vraagt om een bedrijf dat de medewerkers, ervaring en expertise heeft om tegelijkertijd op meerdere markten te opereren, waarbij ingenieuze oplossingen passen die bij verschillende banken en valuta worden aangeboden.

Deze twee factoren hebben één ding met elkaar gemeen: ze zijn te groot en complex om door één bedrijf alleen aangepakt te worden. Dus het snijdt hout voor twee toonaangevende bedrijven in Europa om hun krachten te bundelen.

Wanneer?  
Wij hebben de fusie aangekondigd op 14 november 2016 en deze is goedgekeurd door de aandeelhouders van Intrum Justitia in december 2016. Er zijn echter nog veel zaken die we moeten regelen voordat we echt als één bedrijf kunnen opereren.

Ten eerste moeten de functionarissen van de mededingingsautoriteiten van de EU het fusievoorstel bekijken en goedkeuren. Hierna moeten we onze systemen en routines met elkaar in lijn brengen om de eersteklasdiensten te kunnen bieden die onze klanten zowel verwachten als verdienen.

Als alles goed verloopt, verwachten we ons verenigd bedrijf gedurende het derde kwartaal van dit jaar (2017) te lanceren, maar tot het zover is zullen we als twee aparte bedrijven blijven opereren – net zoals momenteel het geval is.

Wat zit er voor u in?
Het grote voordeel voor u als klant laat zich in één woord samenvatten: meer.

Na de fusie zal het nieuwe bedrijf uit meer dan 8000 experts bestaan, die het onweerlegbaar leidende credit management bedrijf verwezenlijken. Als klant kunt u uitzien naar slimmere en meer geïntegreerde producten en diensten, meer advieskracht en een echt Europees bereik. U zult, kort gezegd, meer middelen tot uw beschikking hebben. Meer diensten, meer expertise en meer manieren om uw klanten te helpen bij het betalen van hun schulden. Meer.

Het grote voordeel voor u als klant laat zich in één woord samenvatten: meer.
Het grote voordeel voor u als klant laat zich in één woord samenvatten: meer.